Sunday 26 February 2012

Selamatkan Malaysia!

Salam
Pagi-pagi je mata aku disogok dengan gambar-gambar peserta Perhimpunan Hijau 2.0 (sebelum ni ada 1.0 ke?)
Aduhai.
Ni bukan perhimpunan haram tapi aman.
Hehehe. Semata-mata nak kecam isu LYNAS dengan area Kuantan tu ha.
Dah dijelaskan tentang sisa nadir bumi tu macam mana. Yang bukan bidang tu tiba-tiba jadi PAKAR dalam cerita LYNAS yang aku dengar since Bersih 2.0 dulu.
Bosan dah. Diorang ni lagi suka dengar apa yang diorang nak dengar. Bukan dengar apa yang sepatutnya berlaku. Demi kepentingan apa dan siapa? Aku malas nak dapat dosa free. Fikir2 sendiri.
Daripada canangkan SELAMATKAN MALAYSIA DARI LYNAS, lagi bermanfaat tukar slogan tu jadi SELAMATKAN MALAYSIA DENGAN MENANAM POKOK.
Lagi banyak faedah.
Kurangkan kesan rumah hijau yang semua sedia maklum haba terperangkap sebab takde yang serap sisa kumuhan kita (karbon dioksida) , sebagai pasak bumi sebab akar pokok akan cengkam tanah yang sekaligus akan elakkan kejadian tanah runtuh dan menjaga aliran air elakkan banjir, dan paling penting, membekalkan OKSIGEN pada kita manusia dan haiwan. Kita ni mampu hidup tanpa oksigen paling lama 5minit. Bila oksigen tak sampai otak? hehehe. YOU GOT TO GO, GO GO GO GO GO GO


[dapat dari SINI]


p/s: sudah-sudah la tu. lepas satu satu. yang kali ni, Atuk Jambang Putih tu pun ikut jugak perhimpunan kali ni

2 comments:

  1. dorang xde keje 2..... keje 2 je dorang taw wat. haha.... ade je versi dye... 1.0 pun xtaw wujudnye bla. da pulak 2.0..... dorang neh yg trlepas dr bersih 2.0 kot... hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...